On väga palju erinevaid võimalusi luua omale koduleht. Vähegi googeldamisega sina peal olles leiad kindlasti kergelt mitu viisi, kuidas kiirelt ja tasuta midagi püsti panna. Täpselt nagu leiaksid kiirelt juhised auto ehitamiseks. Kes selle autoga liiklusesse tahaks minna ja kaua see vastu peab on juba teine teema.

Kui soovid, et tulemuseks oleks koduleht, mis turundusprotsessis reaalselt oma eesmärki täidab ja ka paari aasta pärast hästi toimib, on mõistlikum pöörduda inimeste poole, kes sellega igapäevaselt tegelevad. Selleks, et tööprotsess ladusalt kulgeks ning ootused täidetud saaks, oleme kirja pannud 5 komistuskivi, mida oma igapäevatöös näeme ja nipid nende kergeks vältimiseks.

1. Alusta õige mõtteviisiga – koduleht on investeering, mitte kulu

See kehtib tegelikult iga turundus- või kommunikatsioonilahenduse kohta, kuid uue kodulehe loomine võib esialgu tunduda eriti keerulise ja suure tööna. Sellega ühele poole saamiseks unustatakse vahel, mis on ettevõetud töö eesmärk – sinu ärile kliente tuua või neid hoida. Siinkohal peabki meeles pidama, et iga äri on erinev. Nendest erisustest peaks lähtuma ka koduleht.

Kõige soodsam ongi siirduda erinevate eelvalmistatud (template) lahenduste juurde, kuid need ei ole kunagi loodud sinu vajadusi teades. Eriti tuleb see välja B2B valdkonnas, kus lehe korduvkülastusi on palju rohkem kui näiteks eraklientide puhul. Olgu selleks põhjuseks erinevate toodete info ja spetsifikatsioonide kogumine või mõni muu. Kui konkurendiga koostöö muudab hea leht ja infosüsteem lihtsaks, kuid sinult on igapäevaste andmete kogumine meeletu töö, valib see klient sinu konkurendi.

2. Küsi pakkumist alles pärast kohtumist

Kodulehe workshop selgitab välja lehe vajadused

Muidugi on loogiline, et vastavalt ärilistele võimalustele räägitakse juba alguses läbi eelarve, kuid täpne hind sõltub täielikult kodulehe keerukusest ja funktsionaalsusest. Hinnapakkumise saab teha alles siis, kui selle loojad on aru saanud sinu ärist ning vajadustest. Tihtipeale juhtubki nii, et juba eelnevalt on kliendi poolt paika pandud plaan, mida leht sisaldama peab. Pärast esimest kohtumist ja ootuste mõistmist nähakse aga tihti, et lahendused, mida ootuste täitmiseks vajatakse, on hoopis teistsugused.

3. Ära unusta kvaliteetset sisu

See on viga, mida näeme paraku tihedamini kui kõike muud. Kui kodulehe ülesehitus on paigas ja disaingi loodud, arendatakse see tavaliselt ajutiste visuaalide ning sisutekstidega, sest selliselt saab sisuloome ja arendus toimuda üheaegselt. Kui tuleb aga aeg sisestada tekstid ning pildid, mis päriselt kasutusse lähevad, võib kogu mulje lehest muutuda, sest kui kodulehe valmistamisse sai korralikult panustatud, siis sisusse läks lihtsalt see, mis juba olemas oli. Võtmata arvesse disainimisel loodud reegleid või tekstide olemust. Nii kaob kõik, mille nimel vaeva nähti.

Täpselt nagu kaunisse majja uue kodu ostmisel ei saa jätta tähelepanuta siseviimistlust. Tarides kesklinna katusekorterisse vanaemalt saadud nõukaaegse sektsioonkapi ja lõhkudes vanast kodust kaasa päevinäinud mahajookstud nurkadega köögi, pole uues kodus tunnet, et kõik peaks olema nüüd täpselt nii nagu plaaniti.

4. Uuri otsingumootoritele optimeerimise kohta

SEO (search engine optimization) on võlusõna, mida praegu väga lihtsalt paremale ja vasakule pillutakse. Tegelikult hõlmab see endas niivõrd palju faktoreid, mille kallal vaeva peab nägema. Kiirelt kodulehe loomisel jääb see tihti tahaplaanile. Esimesest hetkest õigete otsuste tegemine on aga vundament, millel kogu SEO püsti püsib. Ja alustada saab väga lihtsatest asjadest nagu korralikult struktureeritud sisu või õigesti valitud märksõnad.

Lihtsa märksõnauuringuga saab teada valdkonnaga seotud märksõnade otsingumahud ja konkurentsisituatsioonid nende märksõnade lõikes. Kui sõna prillipoed otsitakse 600 korda kuus ja optikakauplused 10 korda kuus, siis ei ole kuigi keeruline otsustada, millist sõna kodulehel kasutada.

5. Pööra suurt tähelepanu mobiilsele lehele

Täna on kasutuses umbes 2,7 miljardit mobiiltelefoni ja inimeste hulk, kes sinu kodulehte oma nutiseadmega külastavad, kasvab igapäevaselt. Räägitakse keskmiselt 50-50 suhtest mobiili ja desktopi vahel. B2B valdkonnas on see ehk kaldu desktopi poole, B2C valdkonnas mobiili poole. Responsive ehk vastavalt seadmele kohanduv peaks olema iga täna loodud veebileht. Mobiilse lehe üheks olulisemaks mugavusaspektiks on kiirus. Ehitades lehti erinevate templateide peale on tulemuse saavutamine järjest raskem, sest tavaliselt tekib selliste lahenduste puhul väga palju ebavajalikku koodi, mille laadimine lihtsalt aega kulutab.

Kujuta ette, et sinu leht on näiteks paar pükse, mida soovid hommikul jalga panna. Kui need on ilusti kokku volditud ja voodi peale valmis pandud, saad end üpris kiirelt riidesse. Kui need on aga kohvri põhja koos kõigi teiste riietega ära kortsutatud läheb aega nii otsimise kui ka triikimise peale.

Niisiis, kui sul on laual uue kodulehe loomise plaan või näed seda sinna tulevikus tekkimas, siis pane need 5 nippi endale kõrva taha ja langeta targemaid otsuseid kui sinu konkurendid. Kui tahad aga plaanidest täpsemalt rääkida, siis võta kindlasti meiega ühendust.