Hästi toimiva ja ärilistest eesmärkidest lähtuva kodulehe loomisel on kõige olulisem kohe alguses valida õige suund, panna paika ootused ning leida võimalused nende täitmiseks. Selleks on loomeprotsessi hakul vajalik kõigi osapooltega ümber laua maha istuda, et soovid saaks selgeks ja ülesanne õigesti püstitatud. Enne seda võiksid aga peast läbi keerutada järgmised 8 mõtet.

1. Head näited

Tuleta meelde, kas oled näinud mõnda kodulehte, mis sulle meeldib või on funktsionaalsuselt midagi sarnast nagu otsid. Kirjuta need üles, et saaksime koos üle vaadata. Nii saame kiirelt aimu, millised on sinu ootused.

2. Firmagraafika

Mille võtame lehe kujundamisel aluseks? Kas ettevõttel on korralik visuaalne identiteet ja CVI? Või koosneb firmagraafika 10 aastat tagasi loodud logofailist. Otsi olemasolevad materjalid üles ning võta kaasa. Igal juhul leiame kindlasti sobiva lahenduse.

3. Erilised funktsioonid

Kas soovid, et kodulehel oleks ka mõned erilisemad funktsioonid? Näiteks raamatupidamis- või mõne muu tarkvaraga ühildumine? Või sooviksid hoopis lisada lahendusi, mis reaalajas muutuvad nagu näiteks kalkulaatorid laenude jaoks või rendihindadeks? Kui oled kuskil midagi sarnast näinud, näita kindlasti ka meile.

4. Eesmärk

Mida oma uuelt kodulehelt ootad? Kas soovid läbi selle oma kaupu müüa ehk soovid e-poodi? Soovid, et see oleks kaubakataloogi eest või hoopiski informatiivne paik, kus kliendid kõik vajaliku informatsiooni kätte saavad? Arutame koos läbi, et liiguksime õiges suunas.

5. Eelarve

Mõtle läbi, millised on finantsvõimalused. See on oluline selleks, et saaksime arvestada, kui palju on meil võimalik teha ning milliseid funktsioone lehele arendada saame. Meie eesmärgiks on alati leida parim lahendus sobivas hinnapunktis. Kui numbrit ei tea, siis saame selle kohtumisel välja selgitada töömahtu arvestades.

6. Sihtgrupid

Milline on sinu äri sihtgrupp praegu? Või on neid mitu? Kas uue lehega peaksime jõuda juba olemasoleva sihtgrupini või lähme püüdma kedagi uut. Mõtle asjad enda jaoks läbi, siis saame omaltpoolt peegeldada ja leida parima lahenduse.

7. Turud/keeled

Kas leht on suunatud ühele turule või mitmele? Kas nendele turgudele on vaja läheneda kuidagi erinevalt? Nii saame kohe alusest peale arvestada, mitmekeelset lehte looma asume.

8. Kodulehe sisu

Mis plaanid on kodulehe sisuga? Tootepildid, imagopildid, sisutekstid ja tootekirjeldused – mis neist saab? Kas sul on juba mõningat sisu, mida kasutada saame või soovid meie abi selle loomisel. Kui lehe struktuur teada, saame ka need mahud üle vaadata.

Kui nendele teemadele keskendudes veidi pead oled vaevanud, siis võid kindel olla, et esimene kohtumine läheb eriti libedalt. Palju saab ära tehtud ja oled väga palju uue kodulehe valmimisele lähemal. Niiet mõtteid ragistama ning seejärel võta meiega ühendust, et leppida kohtumise aeg kokku.