See artikkel on sulle kui sul on e-pood või kui sa otsid oma kodulehe kaudu teenustele kliente. Paljud ettevõtted on teinud endale kodulehe lihtsalt seetõttu, et see võiks olemas olla. See on loodud planeerimata, esimese leitud tegijaga ja kindlasti võimalikult odavalt. Mõtlemata, et koduleht võib olla su parim müügimees, kes töötab hommikust õhtuni ja on alati kliendi jaoks olemas. Teadmata, et kodulehe investeering võib end tasuda ära vähem kui kuuga ja olla edasise eduloo aluseks.
Suuremal osal Eesti e-poodidest on teadmatuse ja oskuste puudumiste tõttu arvestatava liikluse juures väga nõrgad müüginumbrid. Üks lihtsamaid mõõdupuid e-poe efektiivsuse mõõtmiseks on conversion rate (konversioonimäär) ehk mitu % lehekülje külastajatest sooritab ostu või saadab päringu. Kas teadsid, et tühine conversion rate hüpe ühelt protsendilt kahele protsendile tähendab müüginumbri kahekordistumist?
- Kas tunned, et sinu lehel käib üsna palju inimesi, aga oste tuleb vähem kui loodad?
- Kas näed, et keskmine ostusumma on madal ja kliendid lahkuvad ainult ühe toote ostuga?
- Kas tunned, et suurest reklaamieelarvest hoolimata ei ole e-pood liialt kasumlik?
- Kas ootad pikkisilmi päringuid ja käid kontrollimas, kas meilid ikka tulevad läbi?
Kui palju see conversion rate tõus ikka käivet kasvatab? Arvutame koos!
Kui lehele tuleb 10 000 külastust kuus, keskmise ostu väärtus on 65 € ja conversion rate on 2%, siis tähendab see, et ostjaid on 10 000 x 0,02 = 200tk. Nad sooritavad kokku oste summas 200 x 65 € = 13 000 € eest. Tõstes conversion rate juba 3% peale, on ostjaid täpselt sama liikluse pealt 300 tk ja oste tehakse summas 19 500 €. 5% puhul räägime me juba ostudes summas 32 500 €, sealhulgas sentigi reklaamiraha ja liiklust suurendamata.
Sama arvutuse võib teha ka päringutega. Oletame, et Meelis müüb metallaedu ja tema keskmine müük on summas 6000 €. Hetkel käib Meelise kodulehel 1000 inimest kuus ja päringut küsib 2% inimestest ehk 20 tk. Oletame, et Meelis võidab 20-st pakkumisest pessimistlikult 2. Seega teeb ta koduleht iga kuu 12 000 € eest müüki. Kui Meelisel aga oleks väga hästi tehtud koduleht, saame arvestada, et päringut küsib 10% külastajatest. See tähendab, et täpselt sama liikluse pealt on võimalik Meelisel müüa 5x rohkem metallaedu – 60 000 € eest. Kõik vaid seetõttu, et Meelis investeeris kvaliteetse brändingu ja tema kasuks töötava kodulehe loomisesse.
Hable ei garanteeri küll ühtegi tulemust, kuid kõik eelnevad arvutused on tehtud reaalsete ja täiesti kättesaadavate tulemuste põhjal. Sarnase arvutuse võiksid ka sina teha, et mõista, kas tänane seis on hea või halb. Kui seis tundub juba hea, siis alati on ruumi püüelda veelgi paremate numbrite poole.
Madal conversion rate on lihtsalt mitme tegemata töö tulemus
Selleks, et tõsta oma e-poe või kodulehe efektiivsust müümisel, tuleks alustada kõige suurema potentsiaaliga töödest. Faktorid, mida meie Hables saame parandada on:
Brändingu uuendamine
Me ei jõua seda ära korrutada. Me ei saa teha sulle uut kodulehte 10 aastat vana stiiliraamatu põhjal. See ei ole lihtsalt võimalik. Me ei saavuta midagi märkimisväärset ja sina oled hiljem õnnetu. Õnneks on Hable klientidel mõistus peas ja usaldus meie vastu olemas ning arusaam, et vähemalt Facelifti on vaja, tekib kiiresti. Kuigi bränding hoomab endas palju enamat kui veebidisain, on see ka vajalikuks vundamendiks kodulehe loomisel. Visuaalses identiteedis defineeritud kirjatüübid, värvipalett ja kasutusvõtted on alati kasutusel ka kodulehte disainides. Samas oleme loonud ka mitmeid kodulehti, kus on olemas mõne meie konkurendi kvaliteetne brändiraamat. Kvaliteedile me kätt ette ei pane ja selle najalt oskame ka suurepäraselt veebidisaini luua.
Modernne ja tänapäevane veebidisain
Kõik Hable loodud kodulehed näevad kvaliteetsed ja ilusad välja ning on oma kümneid auhindu väärt. Seda väga lihtsatel põhjustel – meil on andekad ja kogenud disainerid ning me ei kasuta põhju/templiite ja loome kõik disainid alati nullist. Seetõttu saame me anda igale kodulehele või e-poele oma unikaalse välimuse, mis töötab just selle ettevõtte nägemust ja vajadusi silmas pidades. Stanfordi uuringu kohaselt annab 75% kodulehe külastajatest hinnangu ettevõtte usaldusväärsusele kodulehe disaini põhjal ning selleks kuluvad vaid mõned millisekundid.
Kasutajakogemuse parandamine
Hea disain ei ole vaid silmale ilus, vaid ka kasutajale mugav. Tehes kodulehel navigeerimise selgeks ja lihtsaks, muudame me külastaja kogemuse sujuvaks ja positiivseks. Nupud peaksid selgelt eristuma ülejäänud sisust ja olema piisavas suuruses. Kodulehe tekstid peaksid olema hästi loetavad ja lehe struktuur peaks olema loogiliselt planeeritud. Kordagi ei tohi kasutajal tekkida segadus, et millises vaates ta parasjagu viibib. Suurtele tegevustele nagu toote ostukorvi lisamine või ostukorvi uuendamine peab järgnema selge sõnum, et tegevus sai tehtud. Need on vaid vähesed nõuded, mis ühel heal kodulehel olema peaksid.
Toote ja teenuse informatsiooni rikastamine
Kliendid soovivad e-poes tutvuda tootega sama põhjalikult kui nad teeksid seda füüsilises kaupluses. See tähendab, et tootel peavad olema kõrgekvaliteetsed pildid, rikkalik tootekirjeldus ja korralikult täidetud lisainfo. Hea oleks lisada tootele kohe juurde ka kokkusobivad tooted. Ka teenused peaksid olema selgelt kirjeldatud ja teenusevaliku juures võiks olla ka KKK sektsioon, et ka kõige kulunumad küsimused endale vastused leiaksid. Mida rohkem annab su leht vastuseid, seda vähem pead sina või su töötajad korduvatele küsimustele igapäevaselt vastama.
Selged ja läbimõeldud tekstid
Lisaks selgele kasutuskogemusele peab ka lehe sisu olema selge, informatiivne ja väga hästi kirjutatud. Kasutame Hables mitmeid erinevaid copywritereid, kes vastavalt soovitud stiilile väga kvaliteetsed ja vigadeta tekstid kirjutada oskavad.
Kiire ja optimeeritud koduleht
Ükski koduleht ei tohiks laadida terve igaviku ja täna on olemas mitmed erinevad tehnoloogiad, et kiirendada ka üsna mahukate kodulehtede laadimist. Pildid ja videod peavad olema kompresseeritud ja optimeeritud erinevate suuruste jaoks. See tagab, et lehtede vahel liikumine oleks kiire ja ka esmane laadimine ei veniks. Kui külastaja peab ootama juba kauem kui 3 sekundit, hakkavad tekkima mõtted äraminekust.
Lisamüügid ja otsusele suunajad
Kodulehel tuleks rakendada ka kõiki võimalike müügitugevdajaid. Väga tugeva ostusignaali saadavad ostjate kõrged hinnangud, mida saab koguda mitme erineva platvormi nagu Trustpilot või JudgeMe abil. Kindlasti soovitame välja tuua seotud tooted lisamüükide ja samast sarjast leitavad tooted ülesmüükide jaoks. Toodetele võib pakkuda personaliseerimist või ostukorvis kingitusena pakkimist.
Kodulehe investeering maksab end ise kinni
Kui eelnimetatud tööd on tehtud, saame me oodata mitmeprotsendilist conversion rate tõusu. Sõltuvalt müükide suurusest võib tõus olla 10 000 €, 100 000 € või 1 000 000 € – lage e-kaubanduses ei ole. Kodulehe hinnavahemik jääb keskmiselt 10 000-20 000 € vahemikku, sõltuvalt tehtavatest töödest, lehe mahust ja funktsionaalsustest. Keskmise suurusega e-poel tasub uuendus end ära juba mõne kuuga.
Tõenäosus, et su konkurent pole seda artiklit veel lugenud on olemas ja täna on sul tugev eelis, et võtta kõik need teadmised ja lasta meil endale palju parem lahendus valmistada. Alustame lihtsalt ühest tasuta konsultatsioonist – tutvume hetkeolukorraga ning hindame otse ja ausalt, mida saaks teha paremini. Vaatame üheskoos üle võimalused ja lahendused ning arutame hinna ja töö teostamise graafiku osas. Võime ka üheskoos vaadata üle e-poe või kodulehe analüütika ja tuvastada, mis numbritega sa täna tegutsed. Nii on kohe olemas ka võrdluspunkt, millega uut lahendust hiljem kõrvutada. Võta meiega ühendust.