Arutasin ühel päeval tuttava ettevõtjaga brändingu teemadel ja mitu korda käis laualt läbi termin “pehmed väärtused”. Kas ettevõtte visuaalne identiteet on tõesti “pehme väärtus”? Kui suurt kasu võib ettevõtja näha kvaliteetsest brändingust? Allpool näed väga lihtsa arvutuse põhjal, kuidas mitmetel kodulehtedel on täpselt sama liikluse ja reklaamieelarve juures müüke mitmekordistatud. Mida me muutsime? Värskendasime brändingu ja uuendasime e-poe disaini.

Tugev bränding toob sama reklaamieelarvega rohkem tulemusi ja tõstab usaldust

Edelman Trust Barometer 2021 aasta uuringus vastasid 81% küsitletutest, et usaldusväärsus on üks peamistest faktoritest ostu sooritamisel. Meeldejääv visuaalne identiteet mõjub tarbijale usaldusväärselt ja tõstab reklaamide efektiivsust. Inimesed julgevad klikkida reklaamidele, mis näevad välja professionaalsed. On täiesti reaalne, et brändingut uuendades saad sama eelarve eest 2-3x rohkem kliente oma veebilehele. Niigi kirjus ja robustses reklaamimaailmas on väga raske silma paista, kuid see ei ole midagi võimatut. Siin aitab väga palju tugev visuaalne identeet, mis annab ette konkreetsed reeglid, kuidas ettevõtte reklaamid välja peaksid nägema. Nii saad hoida pidevalt ühtset joont ja veenduda, et kliendid tunnevad su reklaamid ära ning ka klikivad nende peale.

Vähendab palkamisele kuluvat aega ja mõjub talendile atraktiivselt

Tänapäevane ja modernne bränding mõjub usaldusväärselt ja saadab talendile selge signaali, et ettevõttes käiakse ajaga kaasas. Tõenäoliselt on ettevõttes tegutsetud ka töötajate heaoluga ja kliendikogemuse parandamisega. Nii nagu pakend mõjutab meie ostuotsust poes, mõjutab ettevõtte välimus ka otsustamist tööturul ringi vaadates. Korraliku brändingu toel leiab LinkedIn’i uuringu põhjal õige talendi 2x kiiremini ja poole väiksema kuluga. Ka erinevate talendiotsingu ettevõtetega arutades on välja toodud, et tegelikult peaks klient oma brändingu esmalt üle vaatama, sest tulemus praeguse lahendusega võib tulla väga nõrk.

Käthe-Riin, TalentHubi kaasasutaja:

“Tipptegijad otsivad ettevõtteid, kus nad saaksid töötada mitte ainult suurepärase toote kallal, vaid ka keskkonnas, mis on inspireeriv ja mille väärtused ühtivad nende endi omadega ning see peab peegelduma ka kandidaadile väljapoole. Kui ettevõttel on suurepärane idee, kuid selle esitlus on nõrk või bränding ei tekita usaldusväärsust, siis võib see tõsiselt mõjutada tööotsijate huvi ja usaldust. Kandidaatide jaoks on oluline leida koht, mis mitte ainult ei paku tööd, vaid inspireerib neid igapäevaselt oma parimat panust andma.”

Vähendab kodulehe bounce rate

Bounce rate on analüütikas kasutatud termin, mis mõõdab kui palju külastajaid lehelt pärast esmast vaatlust koheselt lahkuvad. Mida kõrgem on number, seda halvem on seis. Me kõik soovime, et lehele tulev külastaja veedaks lehel aega ja lahkuks sealt ostu või päringu sooritamisega. Inimene annab hinnangu ettevõtte kodulehte vaadates juba esmaste millisekundite jooksul. Kui lehe disain on vanamoodne, siis kaob kiirelt ka usaldus ja kauemaks enam lehele ei jääda. Kõrge bounce rate tõttu võid sa aastas tuhandeid eurosid vastu taevast loopida, mis ühtegi kasu su ärile ei toonud. Kõik vaid seetõttu, et bränding on aegunud ja keskpärane.

Kodulehe müükide või päringute arv suureneb

Stanfordi uuring näitab, et kvaliteetne veebilehe välimus mõjutab oluliselt usaldust ja tõstab ostunumbreid. Visuaalne identiteet defineerib ära värvipaleti, kirjatüübid ja kasutusreeglid, millel baseerub ka veebilehe disain. Kui vundament on korralikult loodud, siis võib kindel olla, et ka koduleht näeb välja kvaliteetne ja tänapäevane. Keegi meist ei soovi teha koostööd partneriga, kelle koduleht mõjub nagu eelmisest sajandist või osta lehelt, mis meenutab teleturu kataloogi. Me oleme harjunud kasutama tarkvara, nutiseadmeid ja kodulehti, mis on modernsed ja innovaatilised ning kui miski ujub sellele kogemusele endiselt vastuvoolu, siis meie aju lahterdab selle “ebaturvalise” ja “vanamoodse” kausta. 

Tänapäevane veebileht töötab sinu ettevõtte kasuks. Oodata saab palju paremat kasutuskogemust, mis teeb su kliendid rõõmsaks. Samuti vabastab informatiivne ja selge koduleht ka sinu töötajate ressursse, sest paljudele küsimustele saab klient iseseisvalt vastused leida. Kindlasti on näha ka suurenevat päringute hulka. E-poes on tõusev ka keskmise ostu suurus ja conversion rate ehk inimeste protsent, kes külastajatest ostu sooritavad. Kogemuse pealt võin öelda, et keskmiselt on meile jõudvate e-poodide conversion rate alla 2%, mis on heal juhul keskpärane. Pärast rebrändingut ja uue e-poe arendust tõuseb conversion rate 4-5% juurde. Mida selline tühine paariprotsendiline tõus aga ettevõtja jaoks tähendab?

Kui lehele tuleb 10 000 külastust kuus, keskmise ostu väärtus on 65 € ja conversion rate on 2%, siis tähendab see, et ostjaid on 10 000 x 0,02 = 200tk ja nad sooritavad kokku oste summas 200 x 65 € = 13 000 € eest. Tõstes conversion rate juba 3% peale, on ostjaid täpselt sama liikluse pealt 300 tk ja oste summas 19 500 €. 5% puhul räägime me juba ostudes summas 32 500 €, sealhulgas sentigi reklaamiraha ja liiklust suurendamata.

Sama arvutuse võib teha ka päringutega. Oletame, et Meelis müüb metallaedu ja tema keskmine müük on summas 6000 €. Hetkel käib Meelise kodulehel 1000 inimest kuus ja päringut küsib 2% inimestest ehk 20 tk. Oletame, et Meelis võidab 20-st pakkumisest pessimistlikult 2. Seega teeb ta koduleht iga kuu 12 000 € eest müüki. Kui Meelisel aga oleks väga hästi tehtud koduleht, saame arvestada, et päringut küsib 10% külastajatest. See tähendab, et täpselt sama liikluse pealt on võimalik Meelisel müüa 5x rohkem metallaedu – 60 000 € eest. Kõik vaid seetõttu, et Meelis investeeris kvaliteetse brändingu ja tema kasuks töötava kodulehe loomisesse. 

Saad küsida rohkem raha

Tugev ja silmapaistev bränding võimaldab oma toote või teenuse eest rohkem raha küsida ja väldib pidevas “hinnasõjas” olemist. Kui kliendid tajuvad pakutavat väärtust hästi, on nad ka palju aplamad maksma kvaliteedi eest, mida bränding endast välja õhkab. Tugeva brändinguga hakkab tekkima ka tugev bränd, mille ümber hakkab kogunema lojaalseid fänne. Selliseid fänne ei huvita faktorid nagu hind või kättesaadavus, vaid nemad ostavad asju südamega.

Lõpetuseks

Soovitan julgelt teha ise mõned arvutused meie näidete põhjal ja mõelda, mitme kuuga investeering visuaalse identiteedi uuendusse end ise kinni maksab. Analüüsi, kas sinu ettevõttel oleks kasu kui ei peaks kogu aeg hinnaga sõdima või reklaamid tooksid sama raha eest rohkem liiklust kodulehele. Usun, et “pehmed väärtused” ei ole termin, millega saab kirjeldada brändingut ja sellest väga konkreetselt välja joonistuvaid kasumlikke numbreid. 12 aasta jooksul ei ole mina näinud ettevõtet, mis pärast brändingu uuendust kliente kaotaks või numbritega põhja suunas ujuks. Küll aga on meil käinud läbi mitmeid ettevõtteid, kus tugeva brändingu tõttu on:

  • Saavutatud 2 aastaga 3X käibe ja kasumi tõus
  • Saadud hulgimüüjad endale ukse taha järjekorda
  • Müüdud tänu tugevale brändingule maha kogu kaup eelmüügi korras
  • Tõustud oma valdkonnas turuliidriks
  • Leitud uue brändingu tõttu juurde sihtgrupid, kes varem tootest ei hoolinud

… millised on sinu eesmärgid ja millal me neid saavutama hakkame? Tutvu Hable teenustega.